Cum să alegi platforma de achiziții electronice potrivită

March 27, 2019 11:44

 

Sistemul de achiziții electronice MTender este un sistem constituit dintr-o bază de date centrală, platforme comerciale și un portal informational.
Acest model presupune că autoritățile contractante și agenții economici au la dispozitie câteva platforme de achiziții electronice prin care pot accesa și utiliza sistemul MTender. Avantajul unui siste multi-platformă constă în posibilitatea de alegere pe care o au participanții la procesul de achiziții publice. Acest model favorizează concurența și contribuie la dezvoltare și inovație.

Așa cum platforma selectată devine partenerul Dvs în procesul de achiziții, este important să fie definite criteriile care ar asigura alegerea potrivită.   

 

Înainte de a alege platforma electronică pe care să o utilizați pentru lansarea achizițiilor, dacă sunteti autoritatea contractantă, sau pentru depunerea ofertelor – dacă sunteți operator economic, încercați să răspundeți la următoarele înrebări:

 

1. Platforma este securizată?

Procedurile de achiziții publice presupun riscuri semnificative de practici anticoncurențiale, dezvăluirea informațiilor confidențiale, conflicte de interese, fraudă, corupție etc. În acest context, platforma de achiziții electronice trebuie să prevadă verificarea datelor și gestiunea drepturilor de acces ale utilizatorilor pentru a evita crearea înregistrărilor false și accesarea neautorizată a conturilor companiilor/instituțiilor înregistrate în sistem.

 

2. Înregistrarea este comodă și accesibilă?

Așa cum este vorba despre un serviciu online, crearea unui cont pe platforma de achiziții electronice și accesarea ar trebui să fie un proces simplu și comod, cu evitarea cerințelor exagerate de documentare și completare de date multiple. În acelaș timp, datele solicitate trebuie să asigure posibilități de verificare a autenticității și corectitudinii datelor. Varianta optimă este solicitarea la înregistrare a unui minim de date, necesare pentru verificarea companiei și crearea datelor de autentificare a utilizatorilor.

 

3. Este asigurată utilizarea comodă și optimizată a funcționalităților indispensabile în procesului de achiziții?

Achizițiile publice sunt un domeniu foarte complex și destul de complicat. Atât autoritățile contractante,  cât și operatorii economici au nevoie de funcționalități comode și corecte, care să permită utilizarea optimizată a sistemului și respectarea legislației în domeniul achizițiilor publice.

Cea mai simplă metodă prin care puteți să vă convingeți care este cea mai potrivită platformă este să o încercați. Utilizarea în paralel a mai multor platforme pentru a compara funcționalul și deservirea este recomandabilă, mai ales că înregistrarea este gratuită.

 

4. Platforma oferă suportul necesar utilizatorilor?

Unul dintre cei mai importanti factori care influenteaza alegerea este partea de suport. Pe lângă accesul securizat și funcționalul optimizat, este vital ca platforma să ofere un suport complex și competent și posibilități cât mai diverse de informare și instruire. Serviciul de suport e necesar să fie accesibil atât online, cât si telefonic pentru a rezolva problemele urgente care apar, inevitabil.

 

5. Sunt oferite servicii și funcționalități suplimentare utile în procesul de achiziții?

Este important ca platforma aleasă să fie proactivă, receptivă la necesitățile utilizatorilor și orientată spre dezvoltare continuă. De exemplu, ar fi bine să ofere integrări cu sisteme și servicii guvernamentale disponibile pentru preluarea datelor, autentificare, verificări, tranzacții, servicii de notificare, integrări cu alte platforme și servicii suplimentare care contribuie la optimizarea proceselor și îmbunătățirea experienței de utilizare a sistemului.

Tehnologia avansează și mereu apar noi posibilitati de dezvoltare și acest context o strategie orientată pe dezvoltare și modernizare este indispensabilă. O platforma potrivită este cea care răspunde mai bine obiectivelor actuale și îmbunătățește continuu funcționalul și serviciile oferite.

 

 

De ce am ales e-licitatie.md



Primăria Municipiului Bălți: Pentru noi, ca autoritate contractantă și beneficiar al platformelor electronice, este extrem de importantă prezența unui grad sporit de securitate. Acest lucru a fost pentru noi cartea de vizită a platformei e-licitatie.md Logarea/înregistrarea mai dificilă și mai restricționată nu a reprezentat pentru Primăria mun. Bălți un impediment, ci un semnal de securitate înaltă și control stringent al conturilor care se creează.

Interfața și funcționalitățile accesibile ne-au oferit posibilitatea să inițiem și să desfășurăm cu succes circa a 20 de proceduri de LD și COP în perioada noiembrie- martie.

Personalul foarte receptiv și competent ne-a fost de ajutor în soluționarea oricărei probleme apărute, iar propunerile și recomandările noastre au fost auzite și implementate.

Am ales e-licitatie.md pentru că relația dintre platformă și beneficiari se bazează pe încredere, comunicare și competență. În termeni scurți platforma a fost ajustată la necesitățile autorităților contractante și a agenților economici, astfel încît să fie posibilă derularea unei proceduri de achiziție transparente, iar utilizarea acesteia să fie cît mai ușoară și comodă pentru toți actorii participanți la procedurile de achiziție publică (inclusiv pentru societatea civilă).

IM Unit-Olimp SRL: Utilizăm platforma e-licitatie.md din 2018. Suntem mulțumiți de modul în care funcționează platforma. Datorită colaborării eficiente cu echipa e-licitatie.md care este receptivă la solicitările noastre, ne oferă consultanță detaliată și organizează seminare de instruire și dezvoltare a competențelor profesionale și de utilizare a sistemului, compania IM Unit Olimp SRL rămâne fidelă acestei platforme.

Biblioteca Națională a Republicii Moldova: Am ales să colaborăm cu platforma e-licitatie.md pentru că oferă posibilitatea de a efectua electronic procedurile de achiziție publică necesare pentru Biblioteca Națională și pentru comoditatea lucrului cu volume mari de documente, solicitate pentru COP și Licitații deschise conform legislației în vigoare, fapt care permite respectarea legii.

Lisnic Grup SRL: Am ales această platformă din considerentul că este securizata și transparentă. Accesarea este ușoară și este simplu de utilizat. Suntem foarte mulțumiți de receptivitatea echipei e-licitatie.md. Compania Lisnic Grup SRL rămâne fidelă platformei e-licitatie.md pentru că sunt receptivi la problemele ce apar pe parcurs și ne oferă informația necesară de fiecare dată când o solicităm.




Distribuiți pe rețelele sociale :
  • Google+
  • Pinterest
  • Instagram
  • LinkedIn
Tags: