Cum îţi poţi promova afacerea prin intermediul achiziţiilor electronice

March 29, 2019 07:44

 

Condiții egale pentru toți participanții procesului achizițiilor publice, optimizarea timpului, nivel maxim de transparență, simplificarea interacțiunii cu autoritățile – sunt doar câteva dintre beneficiile oferite de achizițiile electronice.

Utilizarea sistemului MTender are un impact benefic, atât asupra autorităților contractante, cât și asupra operatorilor economici.

Pe lângă avantaje de genul - posibilitatea ofertanților de a monitoriza procesul de desfășurare a achizițiilor, creșterea concurenței, lipsa necesității de deplasări multiple la sediul autorităților contractante, achiziţiile electronice reprezintă și un bun instrument de promovare.

 

Cum are loc aceasta?

În primul rând, procesul se desfăşoară online, iar aceasta înseamnă că un număr mare de oameni vor vedea numele companiei pe platforma de achiziţii.

Cu siguranţă, fiecare dintre noi, atunci când are nevoie de anumite informaţii, caută pe internet informația necesară. De exemplu, ce faci dacă ai nevoie de servicii de traducere, sau dorești să achiziționezi echipament? Scrii în motorul de căutare cuvântul-cheie şi, drept rezultat, acesta îţi oferă un şir de pagini cu termenul dat.

Astfel, dacă eşti un producător de mobilă şi depui oferta ta pentru o licitaţie, ai şansa ca o persoană care este în căutare, bunăoară - de dulapuri pentru arhivă, va putea găsi numele companiei tale accesând Google. Ai doar de câştigat – informaţia ajunge la un potenţial client, cu toate că nu acesta a fost însuşi scopul depunerii ofertei de participare.

Dar ce se întâmplă dacă nu doar o persoană accesează informaţia dată, dar încă una, două, trei? Să nu uităm de o regulă a internetului - așa să-i spunem, potrivit căreia, cu fiecare click sporeşti şansa ca mai mulţi oameni să dea de tine!

Într-un cuvânt, publicitatea Google funcţionează destul de bine şi în cazul achiziţiilor electronice!

Încă ceva – nu plăteşti pentru publicitate, modalitatea de desfăşurare a licitaţiilor electronice fiind mult mai simplă și mai convenabilă decât în cazul difuzării mesajului publicitar.

Evident că informaţia despre compania ta nu va apărea printre primele poziţii, deoarece oferta nu acţionează ca în cazul unui publicității plătite, dar faptul că numele firmei şi date despre ea mai apar pe un canal înseamnă mult.

De ce mai putem asocia achiziţiile electronice cu promovarea? Pentru că pe platforma de achiziții se află publicul tău ţintă, cel care are nevoie de serviciile sau produsele tale.

Să privim participarea la o achiziții electronice şi din alt punct de vedere – cel al responsabilităţii şi notorietăţii. Faptul că firma participă la un proces absolut transparent, unde toţi văd totul, sporeşte încrederea publicului în companie, iar astfel imaginea ei are doar de câştigat.

Platforma e-licitatie.md promovează companiile și instituțiile publice care optează pentru achiziții electronice.

Am pomenit despre responsabilitate în contextul în care achiziţiile electronice sunt transparente, acest fapt motivând participantul să ofere calitate înaltă și prețuri competitive, sporindu-și, totodată, și şansele de câştig. Adică compania depune efort pentru a fi mai bună decât concurenţii săi, iar în acest mod crește concurenţa loială între participanţi.

 

Alte aspecte importante

Incontestabil, participarea la achiziţiile electronice contribuie la promovarea imaginii companiei, dar, pe lângă asta, implicarea în acest proces presupune şi alte lucruri, nu mai puţin importante:

 

- sunteți în pas cu ultimele tendinţe pe piaţă;

- este promovată imaginea companiei;

- aveți posbilitatea să urmăriți orice etapă a procesului de achiziţii în care participați.

 

Se investește tot mai mult pentru dezvoltarea sistemului de achiziții electronice, ceea ce oferă noi oportunități pentru autorități contractante și ofertați, pentru a-i motiva să opteze pentru colaborări transparente şi corecte.


Distribuiți pe rețelele sociale :
  • Google+
  • Pinterest
  • Instagram
  • LinkedIn
Tags: